pondělí 5. ledna 2015

2015 - Rok nových začátků

Krásný den přeji!

Na přelomu roku vždy přemýšlím tak nějak více nad svým životem, návyky, chováním vůči sobě, svým blízkým a ostatním lidem i všem živým bytostem. Asi nikoho nepřekvapí, že pokaždé dojdu k podobnému závěru ve smyslu toho, že mám ve svém životě co zlepšovat, na čem pracovat, že vždy najdu možnosti, jak se pokusit zkvalitnit život svůj i těch kolem. Však nikdo nejsme dokonalí, viďte? ;)

O těchto svých osobních cílích nepřemýšlím ani tak jako o novoročních předsevzetích, i když jsou většinou s příchodem nového roku spojeny, jako spíš o cestách a způsobech jak žít lépe, příjemněji a zdravěji po stránce psychické i fyzické.

No a právě dnes jsem vykročila na jednu takovou cestu. Doufám, že z ní hned tak nesejdu ale naopak po ní půjdu po celý život anebo alespoň po dlouhá léta. Stejně tak doufám a věřím, že by mě tato cesta mohla vést k pevnému zdraví a odolnější psychice.
Dnes nastal první úplněk letošního roku a můj první postní den.
Půst bych chtěla držet vždy při úplňku a novoluní.
Půst podle fází Měsíce využívá vlivu Měsíce na náš organismus a je to příhodná doba pro pročištění těla a zbavení se škodlivin v našem organismu nastřádaných. 

Od včerejšího večera tedy nic nejím, pouze piji vodu a čaj. Odpočívám doma v teple (Amálka je nemocná, takže stejně ven nemůžeme) a žádnou náročnější fyzickou aktivitu na dnešek neplánuji. Až se vrátí můj muž domů, budu číst a do postele půjdu brzy. 
Jedním z důležitých pravidel půstu je, že stejnou dobu, jakou držíme půst, se navracíme k normálnímu stravování. Zítra si tedy budu pochutnávat na dušené zelenině. 








































Máte vy osobní zkušenosti s půsty nebo hladověním? Podělte se s námi.


Přeji hezké odpoledne...
:)


Veronika



7 komentářů:

  1. S hladověním má zkušenosti můj muž, když je třeba dvacet hodin na sále, ale to není nic zdravýho:). Já se o to nepokouším, ale tobě držím palce!;-) Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, tak to Tvému muži nezávidím. Jistě ho pak ale doma čeká nějaká dobrota od Tebe, třeba tvůj skvostný domácí chléb. ;) Krásný den, Veronika. :)

      Vymazat
  2. To je určitě dobrej krok! Mě taky láká začít něco takovýho, ale v současné době kroužím kolem paleo diěty . zdá se, že když člověk jí konstantně zdravě, nepotřebuje tolik očisty... Ale fakt si zatim nejsem jistá - po přečtení Jídla na prvním místě se mi to zdá dost důvěryhodné, ale stejně tak ddůvěryhodná se mi zdála dřív makrobiotika nebo raw (ne, že bych někdy něco z toho striktně dodržovala...). Mám v tom prostě bordel. Tak držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O paleo dietě jsem ještě neslyšela. Jinak já taky nic z výše zmíněných striktně nedodržuji, na to jsem moc velký všežravec a jídlo miluju, ale baví mě vařit i makrobioticky, cítím se po tom moc dobře a chutná mi to. Raw mě jeden čas hodně zaujalo a mám kuchařku, ale teď jej nedělám nijak často. Díky za komentář a návštěvu u mě, krásné zimní dny, Veronika. :)

      Vymazat
  3. U nas doma je post spojeny s adventom a potom s poplcovou stredou snazime sa dodrziavat aj post od masa v piatky samozrejme to suvusi s nasou katolickou vierou no beriem to nielen ako dusevnu ocistu pomaham aj telu no nieje to hladovanie odriekam si to co mi najviac chuti sladke ,no kazdy tto mame v case postu inak ,niekto vtedy nefajci alebo sa zdrziava alkoholu .pocas roka sa snazim pravidelne behat a obmedzovat sa v jedeni "hlupostí"vsetko dobre v Novom roku!e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Eriko, moc děkuji za zajímavý komentář a zastavení se! Také přeji jen to nejlepší do Nového roku a ať se daří, krásnou zimu k vám na Slovensko, Veronika. :)

      Vymazat