čtvrtek 18. června 2015

Naši první Zajíci v krabici

Hezký středeční večer přeji! Nedávno jsem na nějakém blogu nebo spíš vlogu jakési české youtuberky objevila službu Zajíci v krabici. Zřejmě už jsem jedna z posledních, kteří Zajíce doposud neznali, po podrobnějším online průzkumu jsem totiž zjistila, že Zajíci jsou u nás poměrně známí a oblíbení. Pokud jste o nich ale přece jen ještě neslyšeli, v krátkosti vysvětlím, o co se vlastně jedná.
Za projektem Zajíci v krabici stojí dva mladí lidé Vašek a Petra, kteří o sobě na svém webu sami říkají, že jsou odhodlaní zasadit se o rozšíření a prosazování kvalitních potravin. Už tahle prvotní myšlenka se mi líbí. Mají za cíl přinášet svým zákazníkům každý měsíc výběr nejzajímavějších a nejkvalitnějších potravinových výrobků nebo surovin, jež nejsou masivně propagovány.
Samotná služba funguje tak, že vám v pravidelných měsíčních zásilkách posílají cca 6-8 produktů z přírodních surovin, bez konzervantů a barviv, jež pocházejí od českých i zahraničních výrobců. Obsah krabice je do poslední chvíle překvapením. To mi přijde jako skvělý nápad, těšíte se, copak asi v krabici daný měsíc bude, zda budete výrobky znát a už je používáte anebo zda objevíte něco nového a ochutnáte tak nějakou potravinu poprvé či uvaříte doposud neobjevenou dobrotu. Tohle mě osobně baví víc, než kdybych šla do obchodu se zdravou výživou a hledala něco, co ještě neznám a nepoužívám. Co taky rychle v široké nabídce zvolit, že? Součástí zásilky Zajíci v krabici jsou navíc návody a recepty, jak suroviny, které je třeba dál upravit, používat. 
Při výběru potravin do té Vaší krabice jsou zohledňovány i vaše případné potravinové alergie a stravovací návyky, které máte možnost uvést v dotazníku vaší objednávky a obsah krabice je pak individuálně upravován na míru danému zákazníkovi. Jinak je obsah zásilky daný měsíc pro každého stejný a stojí 350 Kč včetně poštovného. Obsah každé krabičky má pak reálnou hodnotu alespoň oněch 350 Kč. Dále má zákazník možnost objednat si předplatné na 3 nebo 6 měsíců dopředu(za 1050 nebo 2040 Kč).
Na oficiálních stránkách Zajíců v krabici navíc funguje i e-shop se zdravými výrobky, kde můžete udělat buď klasickou samostatnou objednávku bez nutnosti objednání krabičky anebo využít možnost, kdy vám vámi zvolené zboží zdarma přidají právě k pravidelné krabičce. Krabičku a ostatní zboží z e-shopu nemusíte ani objednávat najednou, stačí zvolit možnost, že žádáte, aby byla vaše objednávka zaslána spolu z pravidelnou krabičkou Zajíců. Doufám, že je to trochu srozumitelné a pokud ne tak docela, všechny mnou výše uvedené informace najdete na jejich webových stránkách. 

A teď konečně k červnovému Zajíci v krabici. Výrobky byly uloženy v hezounké krabici z kvalitního papíru s roztomilým potiskem, kterou už používáme, a to jak jinak než na Amálčiny věci, tentokrát se nám hodila na kelímky s modelínou a všechny ty ostatní serepetičky, které při hraní s modelínou používáme. ;)








V krabičce jsem našla šest produktů, z čehož čtyři byly již hotové výrobky a dvě suroviny určené k dalšímu zpracování.




Moc mě potěšily informace o daných potravinách, jejich výrobcích a recepty, jak některé z produktů využít a zpracovat. Recepty jsou doplněny krásnými fotografiemi a přehledně natištěny na praktických barevných kartičkách.








K samotnému obsahu krabičky...
Z hotových výrobků mi udělala asi největší radost Kokosová voda Chi. Jde o 100% čistou kokosovou vodu bez přidaných cukrů, kyseliny askorbové či jiných konzervačních látek.
Věděli jste, že...
se kokosová voda už celá staletí používá v tropických oblastech na rehydrataci a v léčebných a zkrášlovacích procedurách,
má vyvážený poměr sodíku, draslíku, hořčíku a vápníku 
a obsahuje více než dvojnásobné množství draslíku ve srovnání s banánem?
Mě navíc hodně zaujalo, že kokosová voda údajně pomáhá některým ženám snížit nevolnost během těhotenství.




Druhou trefou do černého byla 51% Mléčná čokoláda s kávovými zrny z české Čokoládovny Troubelice. Sice u nás jíme převážně čokolády hořké, tato mléčná čokoláda je zajímavá právě vyšším kakaovým podílem, než je u mléčných čokolád běžné. Je oslazena pouze třtinovou šťávou Panela, posypána kousky kávy - 100% Arabicy z Ekvádoru z provincie Loja, má opravdu výbornou jemnou chuť a krásně voní. Bohužel už není. ;) 
Věděli jste, že v Čokoládovně Troubelice používají jako asi jediní v Česku místo bílého cukru Panelu, ztuhlou šťávu z cukrové třtiny, nerafinovanou a nezbavenou melasy, což je zdravá varianta slazení?

Tyčinku Bombus Maracuja & Coconut si tak trochu šetřím. (A schovávám před Amálkou a mým mužem.:))
Věděli jste, že...
maracuja, jinak nazývána také Mučenka, obsahuje velké množství vitaminů (A,B,C), ale i vápník, železo, vlákninu a riboflavin,
a právě ten zlepšuje funkce srdce a dalších orgánů a navíc je nepostradatelným pomocníkem při všech formách psychického vyčerpání?




Batátové chipsy mě zaujaly a potěšily asi pouze tím, že jsou vyrobené právě z batátů, které mám obecně ráda a v Anglii jsem je pravidelně jídávala. Přece jen jsou to ale pořád jen smažené chipsy, které my jinak vůbec nekupujeme a nejíme a co si budeme povídat, nejde zrovna o nic super zdravého, ať jsou třeba z té nejzdravější zeleniny. Proti novým bramborám také nemám ani to nejmenší. To, že tyto lupínky Scott Farms jsou jen z ručně sklizených a důkladně probraných batátů s přidáním slunečnicového oleje a špetky mořské soli je sice hezký reklamní trik, ale v mém případě dost neúčinný, na smažené chipsy mám prostě svůj názor. Navíc byly v sáčku většinou polámané a přesolené, dobrou chuť samotného batátu jim ale upřít nechci, pokud máte chipsy rádi, tak je s chutí vyzkoušejte.
Věděli jste, že...
batáty jsou jedním z nejlepších zdrojů sacharidů díky jejich schopnosti postupného uvolňování živin,
v batátech je výjimečné množství betakarotenu(jeden batát dodá až 187 procent doporučené denní dávky)?
(Pokud tedy chcete mít v létě zářivé opálení, doplňte chroupání mrkve ještě o konzumaci batátů.;))








Nadšená jsem i z Loupaných a restovaných kaštanů. Ještě jsem je snad nechutnala, ale už nějakou dobu vím o jejich výborných nutričních vlastnostech a dokonce s mým mužem plánujeme kaštanovník vysadit do naší zahrady. Tyto restované kaštany se hodí do slané i sladké kuchyně, ale stejně tak se mohou jíst i samotné bez další přípravy. Jsem na ně moc zvědavá.
Věděli jste, že...
tyto plody jsou velmi bohaté na vitamin C,
obsahují kyselinu listovou, tolik důležitou pro ženy, které by rády otěhotněly, těhotné jsou anebo kojí,
a dále pak některé velmi zdravé mastné kyseliny, zodpovědné za optimální fungování nervového systému, mozku, kardiovaskulárního systému, za produkci hormonů a imunitu? 

A já si říkám, co může být hezčího, než s rodinou vysadit strom kaštanovníku, který bude dávat zdravé plody našim vnoučatům ještě tehdy, až my tu nebudeme?
:)




Quinou u nás dobře známe a rádi používáme a tak mě balíček Bio Quinoy - Merlíku chillského v krabici opět potěšil. Quinoa je skutečně lahodná, nejraději ji používám do všelijakých zeleninových jídel typu risotto, ale tentokrát možná zvolím i nějakou méně všední úpravu a nechám se inspirovat právě některým z lákavých přiložených receptů.
Věděli jste, že...
se quinoa řadí mezi pseudoobiloviny, které jsou přirozeně bezlepkové, 
je doslova výživovou bombou s vysokou nutriční hodnotou,
je dobrým zdrojem základních aminokyselin, které mohou chybět především v jídelníčku vegetariánů či veganů?




A to už je z červnového Zajíce v krabici úplně všecičko. Přiložené recepty jsem si přilepila na dveře ledničky a už teď se těším na dobroty z kaštanů, stejně tak jako na příští, tentokrát červencovou, krabičku. Tentokrát bude o něco větší, protože s překvapením přijde i pár mnou vybraných výrobků z e-shopu, kterých se už nemůžu dočkat. A pokud se vám dnešní článek líbil, můžeme se na ně zase za měsíc spolu podívat.
;)




A co vy, znáte Zajíce v krabici anebo vám podobné krabičky s překvapením nic neříkají?


Mějte se krásně a dobrou noc!
:))


Veronika



10 komentářů:

  1. Já je dřív odebírala pravidelně, ale pak se mi začali kupit výrobky, takže teď objednávám spíše zpětně, když mě nějaká krabička extra zaujme. A nebo pak samostatné produkty na eshopu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zdeni, všimla jsem si u Tebe. To u nás se přihodit nemůže, aby se výrobky začaly kupit, většinou se všechno rychle spotřebuje (hlavně to kvalitní dobré). ;) Objednávání zpětně je jistě taky dobrý nápad, jen tam chybí to překvapení, které se mi na těhle projektech líbí. Hezký den a díky za zastavení se, Veronika. :)

      Vymazat
  2. Dobra sluzba. Ak by nieco take fungovalo aj na Slovensku, urcite by som si krabicu objednala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama nevím, zda náhodou Zajíce nezasílají i k vám. Kompletní info bude určitě na jejich stránkách. ;) Hezký den, Veronika. :)

      Vymazat
  3. Díky, já to neznala, líbí se mi to... Krásný den... V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, že jde alespoň pro někoho o novou věc. Zdravím a také přeji pěkné dny, Veronika. :)

      Vymazat
  4. Veru, neboj, nejsi poslední, já Zajíce taky neznala ;-). Líbí se mi to, do pravidelného odebírání by se mi tedy nechtělo, ale čas od času bych si krabičkou s překvapením udělala radost... Těším se na další překvapení, které od Zajíců dostaneš ;-). A připomínám, že stále nevím Tvůj kompletní výběr věcí ode mě ;-).
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Veru, taky jsi neznala a zalíbilo se Ti to, mně taky a též budu zatím objednávat po měsíci, uvidím, jaká bude příští krabička, jestli se třeba nerozhodnu předplatit si je na celé čtvrtletí.
      Co se týká mé výhry u Tebe, moc ráda bych přece jen nakonec krabičku s vlkem a peříčka na zavěšení, ještě napíšu mail, předem děkuji a přeji krásné léto, Veronika. :)

      Vymazat
  5. Čtu o tom teď prvně a opravdu mě to zaujalo. Díky moc za tip, určitě si Zajíce taky objednám. Aspoň tak poznám zase nějaké potraviny, které jsem třeba ještě nikdy neochutnala. Přijde mi to pro lidi dobrý způsob, jak nenásilnou formou obohatit svůj jídelníček a přejít na zdravější stravování. Fakt mě to úplně nadchlo a nechápu, jak to, že jsem o tom doposud neslyšela, v okolí asi Zajíce nikdo neodebírá... Škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím a jsem moc ráda, že se Ti Zajíc líbí a že jsi ho doposud neznala. Taky už mám objednáno na příští měsíc a těším se, co nového v něm bude. Snad i nějaká ta novinka pro mě, ty jsou nejlepší. ;) Hezký den a díky za zastavení se, Veronika. :)

      Vymazat