čtvrtek 14. listopadu 2019

Dobré věci v našem životě

Krásné odpoledne přeji.
:)

Miluju motivační, inspirativní knihy. Někdy se jim také říká self-help books. Jsou to zkrátka knihy, v nichž autoři často odhalují principy, díky kterým zásadně můžete změnit svůj život. Předkládají následovatelná pravidla pro vnitřní růst a plnohodnotný, radostný život. Podobných knih jsem už přečetla několik desítek. Většinou si je vypůjčuji v knihovně a když se mě kniha dotkne někde v hloubi nitra, pak pro ni jdu do knihkupectví, abych se k ní pak kdykoliv mohla znovu vrátit, v klidu a postupně si ji pročítat znovu. Vesmírné zákony opravdu fungují dokonale. Od chvíle, kdy jsem se začala vědomě věnovat sama sobě, převzala odpovědnost za skutky a události, které se v mém životě dějí a opakují, mi přichází do života čím dál častěji výjimečné knihy a úžasní lidé. Jednou z nich je třeba nádherná žena, úžasná maminka a vynikající fotografka, se kterou jsme se s dcerkami seznámily na dětském hřišti. Kačenka mi udělala velikou radost, když si na sklonku podzimu našla pro nás chvilku a udělala nám nádhernou kolekci něžných, podzimních, ba přímo snových fotek.  

Když si je dnes znovu prohlížím, a to už poněkolikáté, počítám svá požehnání. Uvědomuji si, kolik věcí je tu pro mě. Konečně jsem pochopila, že abych se vymanila z každodenního kolotoče práce a finančních ultimát, jež oboje mohou působit beznadějně, musím dostatečně ocenit aktiva, která jsou na mojí straně. Můžu mít spoustu nezaplacených účtů, ve skutečnosti jsem přitom bohatá. Nakolik bych asi ohodnotila život v téhle skvělé zemi? 
Práce se také nezdá dvakrát jistá, přitom naprostá většina světové populace by se klidně vzdala let života, jen aby měla takovou šanci, jakou mám já.
A nakolik si cením svojí svobody? A těch, které miluji a kteří milují mě? 
Co moje oči? Vzala bych milion korun za moje oči?? Co ruce a nohy?
Když na to přijde, nevyměnila bych teď nic z toho, co mám, ani za všechno zlato světa. Proč tedy s tolika věcmi, které hovoří pro nás, vypadáme stále tak smutně, zdrchaně a poraženecky?
Už nikdy! Pro mě i pro vás existuje lepší život.

A tak střežím svůj křehký život pozorně.  




Vytvářím si svou osobní Knihu života. Nejdůležitější se zdá vytrvat. Pomalu zjišťuji, že mnohé z mých starých návyků, jež mě držely zpátky, jsou postupně nahrazovány těmi prospěšnými, návyky, které můžou změnit můj život.




Chci se s vámi podělit o to, co jsem se naučila a stále učím, podělit se o sebe a svůj život.





Dnešní článek je vlastně úvodní ze série 17 zásad šťastného života.  17 dle jednoho z nejčtenějších inspirativních a samoučných autorů dnešního světa. 
Og Mandino dokázal napsat knihu plnou moudra, inspirace a lásky a zařadil se tak mezi mé nejoblíbenější.




Kniha se jmenuje Žijte lepší život a víte co, je to tak jednoduše geniální (nebo snad geniálně jednoduché?). Opravdu se můžeme vyhnout byť jen jedinému dalšímu dni strávenému pocity neúspěchu, zármutku, strachu nebo sebelítosti.




Tedy ještě jednou, spočítejme svá požehnání.Jakmile si jednou uvědomíme, jak cenní jsme a kolik věcí je tu pro nás, úsměv se nám vrátí a my budeme moci jít konečně kupředu za životem, který pro nás zamýšlí vesmír, a to se slušností, silou, odvahou a důvěrou. 




Až si osvojíme toto první pravidlo, přejdeme společně ke druhému, třetímu a tak dále, až zjistíme, že žádné z nich není samo o sobě nezávislé, všechno totiž souvisí se vším. Všechny se navzájem spojují. Je to zábavné a mnohem snadnější, než bychom možná čekali. 
:)




Budu ráda, když do toho půjdete se mnou... :))


Nádherný podvečer všem.
:)


Veronika

Žádné komentáře:

Okomentovat