úterý 14. listopadu 2017

Čtu - Alena Thomas: Děláme si to doma sami 2

Pěkné úterý přeji!
:)

Před dvěma lety mi do knihovny přibyla skvělá knížka s návody na výrobu domácí přírodní kosmetiky a ekodrogerie s názvem Děláme si to doma sami od Aleny Thomas. Knížku jsem si moc oblíbila, často si jí jen tak prohlížím a vyzkoušela jsem už i několik Aleniných tipů. O knížce jsem psala na blogu, můžete si ji připomenout v tomto článku. Alena od napsání a vydání první knihy nezahálela, hodně se toho změnilo i v jejím osobním životě a dnes už si nějakou dobu na pultech knihkupectví můžete koupit její druhou knihu Děláme si to doma sami 2. Já jsem moc ráda, že si ke mně i tento druhý díl našel cestu, tahle knížka je totiž snad ještě krásnější a podařenější a my se dnes na ní spolu podíváme.



Základní rozdíl mezi prvním a druhým dílem Děláme si to doma sami je v členění jednotlivých knížek. Tentokrát se autorka rozhodla vytvořit čtyři kapitoly podle ročních dob. Knížka tedy začíná na jaře, pokračuje létem a podzimem a je zakončena zimou. Každá kapitola je dále rozdělena na čtyři podkapitoly, a to domácnost, jídlo a pití, kosmetiku a zdraví. Členění této knížky zdá se mi hodně povedené a líbí se mi víc než struktura prvního dílu.



Kniha je tentokrát vyšperkována opravdu krásnými fotografiemi, které vznikaly v průběhu roku, během čtyř setkání - v Beskydech na konci února, v Brně pak na konci října, na sklonku dubna a v horkém červnu. Na fotkách jsou kouzelné tématické záběry Aleniných tří dětí, celého týmu a pochopitelně především aranžmá výsledných pochoutek, kosmetických produktů apod. 


Co se týká samotného obsahu knihy, najdete tu opět spoustu receptů na domácí sirupy, masti a tinktury, kosmetické přípravky všeho druhu, pak také praktické návody na přípravky do domácnosti a hlavně recepty na sezónní pokrmy a nápoje, kterých je v této knize nejvíce, tvoří celou polovinu všech návodů. Recepty jsou psány přehledně a srozumitelně, před seznamem potřebných ingrediencí a samotným postupem je vždy krátké autorčino povídání, které působí uvolněně a mile. 


Stejně jako v první knize, ani tady na vás nečekají žádné cizokrajné ingredience, či složité postupy. Kniha je právě napsána pro ty z nás, kteří by se rádi zbavili anebo alespoň omezili
závislost domácnosti na neustálém nakupování všeho možného. Vyžaduje základní suroviny a hlavně čtenáře vyžene do přírody, aby si nasbíral léčivé bylinky, do zahrady pro domácí ovoce a k místnímu farmáři pro sádlo či med do léčivých mastí. 


Knížka bude jistě skvělou volbou a třeba i vánočním dárkem pro milovníky přírodní kosmetiky, kteří se nebojí namíchat si vlastní účinné masti přímo ve své kuchyni, pro ty, kteří se svými tělesnými i duševními neduhy raději něco nejprve dělají sami, dříve než zamíří do lékařské ordinace a také pro milovníky jednoduchosti a hlavně pro všechny, kteří věří v zázračnou sílu přírody... :))


Já jsem tuto půvabnou knížku dostala od nakladatelství Jota, kde si ji nyní můžete objednat výhodněji, levněji o celých 20%. Příště se tu můžete těšit na další hezkou knížku s názvem Kuchyně. Dětem vstup povolen, tentokrát trochu více pro děti.

Znáte recepty Aleny Thomas? Její blog, knížky?


Příjemný večer vám všem.


Veronika



***


Za poskytnutí recenzního výtisku ještě jednou děkuji nakladatelství Jota.

2 komentáře:

  1. Na recenzi Kuchyně dětem vstup povolen se už těším, v knize jsem ji neviděla, tak snad se tu dozvím, zda by to byl vhodný dárek.) Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Terezo, je to skvělá kniha, hlavně ta druhá část s obrázkovými kartičkami a autorčinými tipy, jak je s dětmi používat - to se mi opravdu moc líbí! Nafotím a pospíším si s recenzí, abyste popřípadě stihla pořídit knížku pod stromeček. Mějte se krásně, Veronika. :)

      Vymazat