pátek 3. června 2016

V dřevácích navždy

Hezký večer a krásný červen, mé milé!
:)

Tak jako mi není jedno, odkud je jídlo, které se dostane na náš stůl, tak mi není ani lhostejný původ oblečení a bot, jež nosím. Čím dál častěji dávám přednost udržitelné módě (jak je dnes moderní říkat;), ručně šitým výrobkům, zajímá mě, zda svým nákupem mohu někoho potřebného podpořit, odkud a jak se k nám hadříky a boty dostaly...

Jsem moc ráda, že už i u nás se najdou obchody naladěné na stejnou notu a že je rozhodně z čeho vybírat. Pokud sem chodíte už nějaký ten pátek, tak jste si nemohly nevšimnout, že jedním z mých oblíbených obchodů je NILA, odkud mám své krásné marocké boty Kilim a kde jsem si teď znovu vybrala botky, jak jinak než s příběhem. ;)

Víte, prý to bylo tak, jednoho letního dne v roce 2006 byly v suterénu jedné staré továrny ve Švédsku objeveny krabice plné stylových dřeváků na vysokém podpadku ze sedmdesátých let. Jejich nálezci se jim rozhodli vdechnout nový život ve Stockholmu, kde se staly předlohou modelů nové značky Swedish Hasbeens. Dřeváky se vyrábějí stále ručně z nejkvalitnějších přírodních materiálů s respektem k životnímu prostředí a lidem, kteří je vyrábějí v malých provozech. 
Nevím, zda byly počátky téhle značky opravdu v zaprášených krabicích v útrobách opuštěné švédské továrny, vím ale jedno, že mám doma další pár krásných, poctivých, úžasně ušitých bot, které na nohy padnou tak, jakoby byly ušité právě pro mě a nikoho jiného. Navíc, když si je obuji, mám legrační příjemný pocit, který mi navozuje minulost let, ve kterých se ty první kdysi nosily tam ve Skandinávii. Zkrátka mi v mých čerstvých třiatřiceti s mými dvěma dětmi padnou jako ulité (i pomyslně), přestože to vlastně není tak úplně můj styl. Nevím, jak to líp vysvětlit a zda budete rozumět, ale je to tak.  
  



Podpatek je vyroben z lipového a olšového dřeva a pásky z pravé kůže. Podrážky jsou gumové. 
Můj model Cross Strap najdete na e-shopu Nila i v dalších barvách, v červené, zelené a přírodní.




Líbí se mi zelené i červené, ale nakonec přeci jen vyhrály černé.
;) 




Co jim říkáte, chytly Swedish Hasbeens za srdce i některou z vás anebo vám až příliš připomínají tetiččiny a babiččiny sandály? 
Nádherné jsou i na e-shop nově přidané šedé model Ornament, ach...
:)) 


Napadlo mě zkusit vyfotit dřeváky i jako součást jednotlivých kombinací, s čím a jak je nosím. Zajímal by vás takový článek tady na blogu? Většinou jde o oblečení etických značek, které pomalu objevuji. ;)


Mějte se krásně!



Veronika

   

8 komentářů:

  1. Určitě palec nahoru :)...jsou krásné a přesně mně napadlo, jen když jsem uviděla fotku..to jsou staré poctivě dělané boty ještě za totáče...u nás šila pěkné boty Snaha..pa Vokopka

    OdpovědětVymazat
  2. Krasny vecer Veru,jsou bozi a urcite se podelte i o Vase outfity :-) a inspiraci. Ja vyhlizim balicek z NILA behem pristiho tydne :-) a moc se tesim :-) Bara

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají moc hezky, takové podobné už dlouho hledám. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, mohu se zeptat, jsou pohodlné? pořád na ně myslím, ale mám obavy, zda nejsou nepohodlné na nošení :-) Moc díky Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Petro, zatím jsem je na nohou neměla déle než tři hodiny, takže nemůžu říct, pokud byste v nich chodila třeba celý den, ale pohodlné jsou velice, až mě to samotnou mile překvapilo. Mějte se hezky a pokud se pro ně také rozhodnete, ať Vám dělají radost. :) Krásné dny! Veronika

      Vymazat
  5. Veru, prosím, jak se Ti botky zdají po roce? Jsou pohodlné? Zvažuji, že bych si je pořídila jako svatební, ale mám strach, jestli bych v nich celý den vydržela...Díky moc! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, bohužel musím říct, že při delším nošení pohodlné až zas tak nejsou. Určitě bych Ti je nedoporučovala jako jediné botky pro svatební den. Mě tedy pásky na dvou místech docela dřou a nosím je spíš jen na přejití anebo kdybych někde seděla. V červenci jdeme také na svatbu, a tak jsem chvíli přemýšlela o bílých, ale celé odpoledne bych v nich těžko vydržela, o tanci ani nemluvě, takže dřeváky na svatbu raději ne. :/ Přeji krásné dny i svatební přípravy. ;) Veronika

      Vymazat
    2. Veru, moc děkuju za odpověď! Krásné léto! :))

      Vymazat