čtvrtek 3. března 2016

Když miluješ papír - Washi pásky

Krásný zachumelený čtvrtek přeji! :)

Asi před týdnem jsem tu básnila o jaru a ejhle, zima nás letos pěkně škádlí. Nu což, při cestě z procházky si natrhám do vázičky sněženky, na stole mám květináč s mini narciskami a mám radost z  té vláhy, která na zem padá a těším se, že až jaro opravdu převezme žezlo, bude to stát za to a já si budu zpívat!:) Máme se dobře, dcerunky jsou zdravé a veselé a před týdnem jsme si po dlouhé době dokonce vyšli za kulturou. Ondřej Havelka a jeho Melody Makers byli úžasní a my jsme si koncert ze svých míst v první řadě skvěle užili. :)

Ráda bych častěji přispívala na blog, mám opět svou zrcadlovku, a  tak se raduju. Nápadů na články taky dost, dokonce opět o bydlení, knihách i výletech a taky nejlepších dobrotách, které vám chci doporučit. O dítkách samozřejmě dalo by se psát denně, tak alespoň poctivě zapisuji do svého diáře, který jsem vám ukázala v předminulém článku. Tam jsem se také zmínila, že papírnických článků bude povícero, tak vás dnes zvu ke druhému dílu. ;)

Psát už moc nebudu, spíš jsem se zaměřila na obrázky (ach, jak je krásné držet tu mou Canoňáckou holku po půl roce v rukou;))...




Washi pásky mám moc ráda. Když jsem je před pár lety prvně objevila, byla jsem z nich paf a to mi vlastně zůstalo do dneška. Jak jsou praktické, utrhnete bez nůžek, nalepíte, kam je libo, ozdobíte, dotvoříte a když vás přestanou bavit, jednoduše odlepíte a jakoby tam nikdy nebyly.




A hlavně ta diversita vzorů, barev a motivů!! Chcete pandy, plameňáky, srdíčka, japonečky anebo velikonoční vajíčka? Všechno pro nás vytvořili... ;)




Washi pásky jsou původně z Japonska, kde v roce 2006 výrobce Kamoi napadlo, že pásky produkující se pro průmyslové použití by mohly dostat nový nádech barvami a vzory a vyrábět se pro dekorativní účely. Vyrábějí se ze speciálního washi papíru z kůry stromu gampa anebo z jiného ekologického materiálu, jímž může být třeba konopí, rýže či bambus.




Washi označuje přesně to, čím tyto pásky jsou, wa znamená japonský a shi je název pro papír.









Naposledy jsem objevila úžasné washi pásky v e-shopu nordicday.cz, třeba zlato-černá Leaves je opravdu originální.  




Masking Tapes tuto sezónu začali spolupracovat se světoznámými ilustrátory dětských knížek a výsledkem jsou pásky s motivy jejich slavných ilustrací, v tomto případě s nejrůznějšími obrázky od Alaina Grée, francouzského ilustrátora. Mně se moc líbí Human, Plant a Animal a budu jimi zdobit hlavně dárečky pro děti. :)




V mé krabičce nechybí ani několik vánočních washi pásek. Tyto z bellarose.cz od Green Gate jsou krásné, ale bohužel hůř drží. Holt není washi páska co washi páska. ;)








Z edice návrhů dětských ilustrátorů na závěr musím zmínit ty od Miroslava Šaška - This is Rome, This is London a This is Paris (a pro milovníky New Yorku This is New York). Jsou krásné stejně jako autorovy stejnojmenné knížky. Pokud se s menšími dětmi chystáte na výlet do některé z těchto metropolí, určitě se po knížkách koukněte, jsou moc hezky dělané. ;)




Taky máte rádi washi pásky? K čemu je používáte nejraději vy?



Mějte se nádherně!
:)



Veronika

12 komentářů:

  1. Washi pasek mam mnoho, ruzne, pouzivam taky ruzne - hodne na upevneni deko na zdi, ale i na baleni darku napr. Moc me bavi a vase sbirka je nadherna. Mejte se. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelo, díky za zastavení se i za milý komentář.;) Hezkou neděli, Veronika. :)

      Vymazat
  2. Krása! Koukám po nich už hodně dlouho a pořád ne a ne si je koupit. :D
    SimonetaBlog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simoneto, tak to je potřeba napravit, washi pásky by neměly v životě chybět a obzvlášť ne ty krásné!:)) Třeba e-shop svetpasek.cz je washi páskový ráj.:) Krásné předjaří, Veronika. :)

      Vymazat
  3. Menšiu zbierku washi pások doma mám, ale nie sú tak prenádherné ako tvoje... (aj keď sú krásne)
    Pri dnešnom článku som sa cítila ako v rozprávke :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů, Lenko, Ty umíš nechat tak miloučký komentář a ta sladká slovenština...:) Doufám, že se u mě budeš moci zase někdy cítit 'ako v rozprávke'. Děkuji, Veronika. :)

      Vymazat
  4. Ach ty jsou krásné! Až mi dojde moje, určitě si pořídím další :) Nejčastěji pásku používám k balení mnou vyrobených mýdlíček jako dárečky :)

    www.piosek.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to je hezké, doma vyrobená mýdlíčka krásně zabalená pomocí krásné washi pásky. To si jistě zaslouží další pěkný kousek.;) Přeji krásný týden a děkuji za návštěvu i komentář, Veronika. :)

      Vymazat
  5. Mám doma washi pásky i jejich napodobeniny (zkrátka ozdobné pásky :-)). Moje sbírka se před tou tvou může zahrabat :-) Nejraději je lepím do diáře ke dnům, na které se těším nebo do poznámkového sešitu na zpestření

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Wikiro, vítám Tě u mě na blogu a děkuji za komentář. Lepit washi pásky ke dnům, na které se těšíme, to je skvělý nápad a hned dneska prohlédnu diář, jestli mám ty své už hezky ozdobené.;) Přeji krásné dny v očekávání jara, Veronika. :)

      Vymazat
  6. Tak to je nádhera! Ty zvířátkový jsou boží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Luci. Ty zvířátkový jsou z Bella Rose. Jsou super a ta zvířátka se opakují až po dlouhatánském kuse. Měj se hezky, Veronika. :)

      Vymazat