pondělí 18. prosince 2017

To nejlepší makové cukroví s medem a mandlemi

Krásné pondělní odpoledne přeji!
:)

Dnes mám pro vás recept na jedno z nejlepších vánočních cukroví, které u nás chutná všem, malým i velkým a pokud máte rádi mák, tak jako my, určitě ho ještě vyzkoušejte.
Postup je opravdu jednoduchý, budete mít upečeno raz dva a slibuji, že vás tohle zdravé cukrovíčko určitě druhý den neomrzí a všechny návštěvy se vás budou ptát na recept.
:) 



Suroviny:

130 g mletého máku
300 g špaldové celozrnné jemně mleté mouky (ideálně v bio kvalitě)
170 g másla
3 šťastná vajíčka
6 lžic medu (popř. zdravého sirupu dle vaší volby)
špetka soli
oloupané mandle na ozdobení 


Postup:

1. Namletý mák smícháme s moukou a solí.
2. Přidáme celá vejce, změklé máslo nakrájené na kostičky a med.
3. Vařečkou či lžící zpracujeme v těsto.  
4. Necháme v chladničce několik hodin uležet (můžeme klidně i do druhého dne, těsto tam na nás počká). Je možné dělat cukroví hned, ale je třeba počítat s tím, že se s těstem bude o trošičku hůře pracovat.
5. Lžičkou odebíráme kousky těsta, tvoříme kuličky a ty pak na plechu palcem či ukazováčkem trochu rozplácneme.
6. Každou placičku ozdobíme půlkou oloupané mandle.
7. Pečeme při 160 stupních Celsia (dle druhu trouby) dorůžova. 

Pečení netrvá dlouho, mně méně než deset minut. Pozor, abyste cukroví neupekli moc, pak by mohlo být tvrdé a mám vyzkoušeno, že křehčí a chutnější je, když se upeče o trochu méně, než se mi zdá být "akorát".
 
 










































Jaké je Vaše nejoblíbenější zdravé cukroví? A také přidáváte do některého mák?


Příjemné pečení přeji.
:)


Veronika

1 komentář:

  1. Verunko, vyzkoušela jsem.
    Je moc dobré, řadím k našim oblíbeným stálicím.
    Díky za recept.
    Nejoblíbenější cukroví? Vanilkové rohlíčky od mé babičky. Ikdyž se snažím, nikdy tak skvělé nemám, chybí mi babička a bezstarostné dětství..
    Krásný klidný rok 2018.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat