neděle 25. května 2014

Sázava milá...

Krásné nedělní ráno, milé blogerky a čtenářky. Dnes mám krátký příspěvek pro všechny vodačky a ty z vás, jež baví sledovat střípky z našeho každodenního života.
 
V pátek večer u nás stejně tak jako asi na většině republiky vydatně pršelo a tak jsme toho včera s mým mužem využili, vytáhli naší nafukovačku a hurá k vodě. Pro mě to byl návrat na vodu skoro po dvou letech, loni byla Amálka maličká a tak byl můj muž sám. Po velmi nízkých jarních vodách teče  tentokrát v Sázavě vody dost. Mohli jsme si klidně dát ruce za hlavu, natáhnout nohy a jen se proudem nechat unášet. Co vám budu povídat... moc jsme si to spolu užili a uvědomili si, jak moc nám prospívá nějaký ten náš čas, kdy děláme něco společně jen my dva jako dřív, zatímco Amálka je u babiček a dědů.
 
Kvalita pořízených fotek není nijak valná, na vodu beru svůj vodotěsný a nárazuvzdorný kompakt a zrcadlovka zůstává v bezpečí domova.



 
Peřeje Stvořidel jsme si moc užívali, že byly pořádné, můžete vidět dle nabrané vody a mých 'vypraných' legín. :)

Převléknout do suchého, vyfouknout loď a jdeme na pivo...




Čekání na lokálku... úplně jako za svobodna. :))
 
 
Stvořidla jsou peřejnatý úsek Sázavy mezi Smrčnou a osadou Stvořidla u Ledče nad Sázavou. Délka peřejí je cca 4,5 km a patří mezi nejoblíbenější a pro nás i nejkrásnější úseky českých řek.
 
 
 
 1. května byly balvany takhle obnažené. Tentokrát se nad nimi zavřela voda a kameny jakoby ani neexistovaly.



 
Na závěr bych se s vámi ráda podělila o pěknou legendu, jež se vztahuje ke vzniku Stvořidel.
 
Podle místní legendy se měl sedlák, jehož pole nebylo úrodné, domluvit s čertem, který mu měl s prací na poli pomoci. Sedlák čertovi slíbil, že za deset let dostane jeho duši. Po deseti letech se však sedlákovi do pekla příliš nechtělo a na radu své manželky vykropil chalupu svěcenou vodou. Čert, který tak nemohl dovnitř, se rozzlobil, nabral v nedalekém lomu náruč kamení a chtěl ji naházet na sedlákovo pole. Jak letěl zpět, svítilo mu do očí slunce a oslepený čert začal kameny odhazovat dříve - místo na sedlákovo pole odházel svůj náklad do koryta Sázavy.
 
Přeji všem nádhernou slunečnou neděli, strávenou třeba také jen ve dvou... ;)
 
 
 
Veronika
 


2 komentáře:

  1. Krasna legenda.Podle fotek jste mely prima den.V Ledec nad Sazavou bydli moje sestrenice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ello, mně se ta legenda taky moc líbí. Ani nevím proč, ale mám ráda 'čertovské' legendy a příběhy. :) Ledeč je mi velmi blízká, strávila jsem tam 4 roky na gymnáziu a zrovna příští sobotu tam jedu na třídní sraz. Krásné dny, Veronika. :)

      Vymazat